Belang van continuïteit

TReNT corona-update van 1 april

1 april 2020

We houden u graag regelmatig op de hoogte over de nieuwste ontwikkelingen bij TReNT rondom het coronavirus. Gisteren, 31 maart, zijn aangescherpte maatregelen aangekondigd om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Deze maatregelen hebben geen direct gevolg voor de continuïteit van onze organisatie, maar graag delen we toch enkele nieuwe ontwikkelingen met u. 

Belang van continuïteit

De allerhoogste prioriteit ligt op dit moment bij de volksgezondheid. De mensen in vitale beroepen zijn van cruciaal belang in de aanpak van deze crisis. Wij willen hen, binnen onze invloedssfeer, op elke mogelijke manier ondersteunen. Zo zijn onze glasvezelververbindingen letterlijk de levenslijn voor organisaties in de vitale sectoren, waaronder zorginstellingen, transportbedrijven, overheden, scholen en aanbieders van telecomdiensten. Het is belangrijker dan ooit dat ons netwerk stabiel blijft. Onze prioriteit ligt dan ook bij het waarborgen van de beschikbaarheid en continuïteit van onze digitale infrastructuur.  

Netwerkcapaciteit dat meegroeit met uw behoefte

Risico’s op verminderde beschikbaarheid van bandbreedte zijn niet aan de orde bij onze klanten in de vitale sectoren. Onze dark fiber verbindingen bieden namelijk onbeperkte bandbreedte die volledig naar eigen wens ingericht kunnen worden. Hierdoor kunnen onze klanten hun verbinding eenvoudig zelf upgraden.

Voor onze klanten die al grotendeels met cloudsoftware werken, verandert er ook weinig. Programma’s draaien op afstand in een datacenter; alleen de laptops worden nu mogelijk vanaf een ander adres opgestart. De infrastructuur van de datacenters die aangesloten zijn op ons netwerk is zo robuust ingericht dat zij dat aankunnen.

Onze maatregelen

De veiligheid van onze klanten, medewerkers en relaties staat voorop. Hieronder leest u over de maatregelen en procedures die wij hebben genomen.

  • Alle medewerkers van TReNT werken thuis.
  • Wij ontvangen geen bezoekers meer en leggen geen bezoeken af (sowieso t/m 20 mei). Afspraken vinden nu veelal plaats via telefoon, Skype of Microsoft Teams.
  • Onze storingsmonteurs staan nog steeds 24/7 klaar om storingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Onderhoudswerkzaamheden vinden zo veel mogelijk doorgang.
  • Monteurs die namens TReNT op klant- of technische locaties komen, hanteren de regels ten aanzien van social distancing en hygiëne. Mochten deze regels naar hun inzicht onvoldoende worden nageleefd of onmogelijk zijn, wordt het werk pas weer opgepakt als er aanvullende maatregelen zijn genomen. Indien dit niet mogelijk is, wordt het werk uitgesteld.

Als beheerder van digitale infrastructuur voelen we de verantwoordelijkheid om onze continuïteit te waarborgen, zowel in (de beschikbaarheid van) onze infrastructuur als de inzetbaarheid van onze medewerkers. Daar doen we alles aan!

We rekenen op uw begrip. Mocht u vragen of opmerkingen hebben over bovenstaande, neem dan contact met ons op via 053 711 41 00 of info@trentglasvezel.nl.

Goed nieuws
U bent een stap dichterbij het meest dynamische glasvezelnetwerk van Nederland. Op uw locatie(s) is namelijk (zakelijk) glasvezel van TReNT beschikbaar. Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Of neem zelf contact met ons op via 053 - 711 41 00.
Speciale voorwaarden
Voor uw locatie(s) kunnen wij momenteel geen garanties afgeven. Dit kan komen omdat ons glasvezelnetwerk niet bij u in de buurt ligt of dat er bijzondere omstandigheden zijn. Graag komen wij met u in contact om samen te kijken naar de mogelijkheden. Laat uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op of bel met één van onze specialisten op  053 - 711 41 00.
Bedankt voor uw aanvraag. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.