Storingen voorkomen in plaats van oplossen

Een storing oplossen kan iedereen, maar voorkomen...

30 oktober 2018

Stelt u zich eens voor: een glasvezelstoring die nog voor u er last van heeft al wordt gesignaleerd én opgelost. Dat is het werk van ons monitoringssysteem ADVA ALM (Advanced Link Monitoring). Deze technologie monitort onze glasvezelverbindingen 24/7 en biedt ons realtime inzicht in de prestaties van ons glasvezelnetwerk. Dankzij dit systeem kunnen we dus storingen vroegtijdig detecteren én oplossen voordat u hier last van heeft.

Door inzicht geen storing

Een goed voorbeeld uit de praktijk is een melding van ons monitoringsysteem afgelopen vrijdag. Om 7.48 uur constateerde het systeem een verhoogde demping op een verbinding tussen Arnhem en Duiven. Wij zijn direct een onderzoek gestart en hebben de klant benaderd die een verbinding afneemt over deze kabel om te checken of hij hinder ervaarde. Dit was gelukkig niet het geval. Ook ontvingen we geen storingsmeldingen van andere klanten. Toch hebben we

besloten om een monteur ter plaatse te sturen om de oorzaak van de verhoogde demping te zoeken. Voor de monteur was het vrijwel direct duidelijk. Er werd op dat moment een nieuwe gasleiding aangelegd en hierbij waren onze buis en kabels geknikt geraakt. Deze knik is voorzichtig weer recht gelegd, waarmee ook de demping op onze monitoringslijn weer was verdwenen. De schade is direct gefixeerd en beschermd, zodat we het herstel kunnen uitvoeren als gepland onderhoud.


Van reactief naar proactief

Storingen voorkomen in plaats van oplossen, dat is het doel van ons monitoringssysteem ADVA Advanced Link Monitoring. Voor deze tijd hadden wij de eindgebruiker nodig, die ons belde om een storing te melden. Met dit monitoringsysteem gaan wij van reactief naar proactief. Zo zijn wij de eindgebruiker voor.

Goed nieuws
U bent een stap dichterbij het meest dynamische glasvezelnetwerk van Nederland. Op uw locatie(s) is namelijk (zakelijk) glasvezel van TReNT beschikbaar. Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Of neem zelf contact met ons op via 053 - 711 41 00.
Speciale voorwaarden
Voor uw locatie(s) kunnen wij momenteel geen garanties afgeven. Dit kan komen omdat ons glasvezelnetwerk niet bij u in de buurt ligt of dat er bijzondere omstandigheden zijn. Graag komen wij met u in contact om samen te kijken naar de mogelijkheden. Laat uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op of bel met één van onze specialisten op  053 - 711 41 00.
Bedankt voor uw aanvraag. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.